czwartek, 25 sierpnia 2016

Sałatka szwedzka czyli ciąg dalszy słoików na zimę


ogórki na zimę, przetwory

Jak już trafiłam do wspomnianej wcześniej Margarytki - troszkę pobuszowałam u niej na blogu. I skorzystałam z jeszcze jednego przepisu, tym razem na sałatkę szwedzką. Niewiele w przepisie zmieniłam, więc nie mogę napisać, że jest to moja wersja ;) Tak czy siak - przepis polecam, bo ogórki wychodzą pyszne!

Składniki na 2 kilo ogórków:
  • 9 szklanek zimnej wody (szklanka to 250ml)
  • ½ szklanki soli 

zalewa:
  • 3 szklanki wody
  • 2,5 szklanki cukru
  • 2 szklanki octu 10%

do każdego słoika:
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 ziarna pieprzu
  • ½ łyżeczki gorczycy
  • koło 10 plasterków surowej marchewki
Ogórki umyć i zetrzeć na tarce na cienkie plasterki. Zalać je wodą z solą i odstawić na 3 godziny. Po tym czasie odcedzić na durszlaku. Zagotować zalewę. 
Do słoików wrzucić przyprawy i marchewkę, włożyć plasterki ogórków (nie ubijać) i zalać gorącą zalewą. Zakręcić wyparzonymi zakrętkami, wstawić do piekarnika i zapasteryzować (u mnie 20-25 minut w piekarniku nastawionym na 110 stopni).
Smacznego :)

słoiki na zimę, Sałatka szwedzka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)