sobota, 2 kwietnia 2016

Pyszny obiad w 12 minut? To możliwe! Makaron z boczkiem i cukinią

pyszny obiad w 12 minut

Obiad ten robi się dokładnie tyle, ile gotuje się makaron. Czyli u mnie 12 minut :) A jest tak smaczny, że mój mąż prosi o to samo na dzień następny. Także - ja nie widzę minusów tego dania. Co prawda to zdecydowanie nie jest sezon na cukinię, ale jakoś tak mnie naszło ostatnio, że kupiłam tą zagraniczną i danie poczyniłam.
Zapraszam!

Składniki na 2 osoby:
  • dowolny makaron (u mnie grube spaghetti) w ilości dla 2 osób;
  • 200g boczku (najlepiej od razu w mięsnym poprosić o pokrojenie go w grubsze plastry);
  • 1 mała cukinia;
  • 200ml kremówki;
  • sól i tymianek.

Makaron ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W tym samym czasie pokroić boczek w kosteczkę i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Podsmażać go, co jakiś czas mieszając. Gdy boczek się smaży, obrać cukinię (w sezonie tylko solidnie umyć) i zetrzeć bezpośrednio na patelnię, na tarce o grubych oczkach. Zamieszać, troszkę zmniejszyć gaz i nadal smażyć, aż cukinia będzie prawie przeźroczysta (jakieś 2-3 minutki). Dodać tymianek i sól do smaku. Zalać kremówką, podkręcić gaz i zredukować sos do średnio gęstej konsystencji. W tym czasie powinien się ugotować makaron. Należy go po prostu dodać do zawartości patelni, wymieszać tak, żeby makaron pokrył się sosem. Od razu nakładać na talerze i jeść :)
Smacznego!

pyszny obiad w 12 minut

pyszny obiad w 12 minut

2 komentarze:

  1. Każdy powinien mieć kilka takich niezawodnych przepisów, które uratują nas gdy musimy szybko zrobić obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kilka zamrożonych, gotowych porcji, na czarną godzinę :) Zgadzam się!

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)