niedziela, 6 marca 2016

Jabłka w cieście

pyszne jabłka w cieście


Dzień dobry po przerwie! Która niestety jeszcze troszkę potrwa (końcówka budowy jest czasem dość intensywnym), ale chciałam dać znać, że to nie jest jeden z tych "opuszczonych" blogów :)
Ale, do rzeczy! Była kiedyś w sieci taka strona "Warsztat mamy". Próbuję ją teraz znaleźć, ale wyskakują mi tylko jakieś jej dziwne kopie. W każdym bądź razie - znalazłam tam kilka lat temu przepis na jabłka w cieście, który na stałe zagościł w mojej kuchni.
Jeśli lubicie mięciutki jabłka - wybierzcie odpowiednią odmianę i nie krójcie zbyt grubych plasterków. Jeśli natomiast lubicie placuszki z lekko chrupiącym środkiem- polecam moje ukochane ligole w nieco grubszych plasterkach. Smacznego!

Składniki:
  • 3 jajka (oddzielnie żółtka i białka)
  • pół szklanki mleka
  • pół szklanki wody
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • mąka
  • olej do smażenia

Żółtka wbić do miski, rozbełtać, wymieszać z mlekiem i wodą. Dodać proszek do pieczenia, sól i mąkę w takiej ilości, żeby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Z białek w drugim pojemniku ubić pianę i dodać do ciasta. Delikatnie wymieszać.
Jabłka obrać, wydrążyć im środek, pokroić w plasterki. Jeśli nie macie "narzędzia" do drążenia - można je normalnie pokroić półplasterki.
Jabłka zanurzać w cieście (czynność bardzo przyjemna, dzięki konsystencji ciasta ;)) i smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron na złoty kolor.
Odsączyć na papierowym ręczniku, podawać z domowym dżemem lub cukrem pudrem.
Pycha!


pyszne jabłka w cieście

pyszne jabłka w cieście

2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)