piątek, 3 lipca 2015

Rewelacyjny smażony kalafior z dodatkami

warzywa smażone - pomysł na szybki obiad

Kalafior jest jednym z moich ulubionych warzyw, więc nie byłam w stanie oprzeć się temu przystojniakowi wczoraj w warzywniaku. Teraz, w pełni sezonu gości u mnie na obiedzie średnio co drugi dzień.  
To danie jest tak pyszne, że za każdym razem jak skończę go jeść to zastanawiam się czy sobie małej porcji samego kalafiora nie dosmażyć ;) Do tego - jest uniwersalne - można do niego wrzucać cokolwiek mamy w lodówce! Świetnie pasują pieczarki, reszta kaszy czy ryżu.
Podczas smażenia pojawia się pokusa, żeby wszystko przykryć, żeby się udusiło szybciej. Odradzam - wyjdzie z tego kalafior duszony, inny niż to, co wyjść powinno.

Składniki na 2 porcje:
  • 1 cebula
  • 2 marchewki
  • pojedyncza pierś z kurczaka / 250g piersi z indyka
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • pół małego kalafiora
  • olej rzepakowy
  • sól, pieprz, papryka słodka, ostra i oregano
  • łyżka posiekanej natki pietruszki (opcjonalnie)
Cebulę pokroić w kosteczkę, marchewkę zetrzeć na tarce (grube oczka) lub pokroić w drobną kosteczkę, pierś z kurczaka / indyka pokroić w malutką kostkę, odłożyć do miseczki i zalać sosem sojowym i 1 łyżeczką oleju. Dobrym trikiem jest wrzucenie mięsa do zamrażalnika na godzinę przed krojeniem, żeby się lekko podmroziła - wtedy można ją pokroić naprawdę drobno. Kalafiora przemielić w malakserze (polecam, ekspresem się robi), albo bardzo drobno skroić nożem (kroić jakby w cieniutki plasterki - kalafior porozpada się na patelni).
Na patelni rozgrzać olej, podsmażyć cebulkę. Po kilku minutach dodać marchewkę, smażyć przez 5 minut. Dodać kalafiora i przyprawy (ostrożnie z solą - mięso marynuje się już w słonym sosie sojowym). Po 6-7 minutach przesunąć warzywa na bok, dodać kurczaka i smażyć go, aż będzie gotowy. Po czym danie wymieszać i nałożyć na talerze. 

Tak to u mnie wygląda jak mi się malaksera nie chce wyjmować ;)
warzywa smażone - pomysł na szybki obiad

Warzywa w bok, środeczek zajmuje kurczak :)
warzywa smażone - pomysł na szybki obiad

I gotowe już danie
rewelacyjne warzywa smażone - pomysł na szybki obiad

4 komentarze:

  1. u mnie oczywiście zamiast cebuli będzie czosnek ;) u nas często rodzinnie-chociaż ja fanką nie jestem jest surowy kalarior+koper+pomidor+ogórek+rzodkiewka+majonez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowy kalafior z jogurtem i majonezem jest czaaaaaaaaaaaaadowy!

      Usuń
  2. U mnie musi być vege, więc bez mięsa. Ale postanowiłam dziś zmaupować na obiad. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)