sobota, 18 kwietnia 2015

Potrawka z kurczaka - sposób na resztki

prosta potrawka z kurczaka

Jak obiecałam - to jeden z przepisów na resztki z bazowego kurczaka. Oczywiście też od Jamiego. Lekko zmodyfikowany, bo nie miałam już korpusu kurczaka, a w przepisie Jamie robi z niego bulion. Ja po prostu wykorzystałam swój bulion warzywny.

Składniki:
  • 1 litr bulionu (ostatecznie może być woda-w takim wypadku całość należy lepiej doprawić)
  • 300g mięsa z kurczaka
  • 4 plasterki boczku wędzonego
  • olej
  • 2 cebule
  • 3 marchewki
  • 2 ziemniaki
  • łyżeczka suszonego tymianku
  • 2 listki laurowe
  • 200g pieczarek
  • 1 czubata łyżka mąki
Boczek pokroić w cienkie paski, wrzuci do garnka, podsmażyć na niewielkiej ilości oleju. W międzyczasie pokroić cebulę w "pół-piórka", marchewkę w grubsze ćwierćplasterki, ziemniaki w kostkę. Wrzucić do garnka z boczkiem, dodać tymianek i liście laurowe. Podsmażyć około 10 minut, co jakiś czas mieszając. Pieczarki pokroić w grubsze półplastry i dodać do garnka razem z mięsem z kurczaka. Zalać całość bulionem (wodą) i gotować około 40 minut aż całość zgęstnieje.

Potrawkę podałam z podsmażaną kaszą jaglaną z resztką pieczarek.
I teraz zdjęcia po kolei, jak potrawka powstawała. 
prosta potrawka z kurczaka

prosta potrawka z kurczaka



prosta potrawka z kurczaka

prosta potrawka z kurczaka

Na końcu dorzuciłam jeszcze odrobinkę kremówki, która zalegała mi w lodówce (strasznie nie lubię wyrzucać jedzenia!). 
prosta potrawka z kurczaka

2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)