niedziela, 26 kwietnia 2015

Burgery z kurczaka i cukinii

kotlety z kurczaka i cukinii

Tak, cukinia nie może mi wyjść z głowy. Przymykam oko na fakt, że to jeszcze nie polska. Tyle jeszcze czasu do swoich własnych warzyw, a tu zamarzyły mi się burgery z indyka. Niestety indyk akuratnie ze mięsnego wybył, kupiłam więc kurczaka. I do tego całkiem sporą (hiszpańską) cukinię. Burgery wyszły naprawdę niezłe :) Dużo ich, bo akuratnie goście się zapowiedzieli, więc musiałam zwiększyć proporcje.

Składniki na 12 burgerów:

  • 1 podwójna pierś kurczaka (u mnie 750g)
  • sól i pieprz
  • 1 spora cebula 
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 nie za mała cukinia
  • olej rzepakowy

Mięso kurczaka zmielić w maszynce, doprawić solą i pieprzem, chwilę powyrabiać dłonią. Na patelni rozgrzać olej i zeszklić pokrojoną w kosteczkę cebulę, a po chwili smażenia dodać suszone oregano. Smażyć jeszcze przez minutę. 

Dodać odrobinę oleju, startą na tarce o dużych oczkach cukinię i smażyć jeszcze przez 2 - 3 minuty do miękkości. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem.

Cukinię przestudzić, dodać do mięsa i wymieszać, uformować w dłoniach nieduże kotleciki. Rozgrzać patelnię i smażyć burgery po około 4-5 minut z każdej strony, na średnim ogniu. 

Smacznego :)


kotlety z kurczaka i cukinii

kotlety z kurczaka i cukinii

1 komentarz:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)