niedziela, 29 marca 2015

Tarta ze szpinakiem i serem feta

zielona tarta ze szpinakiem i serem feta

Miałam na nią ochotę odkąd mignęło mi gdzieś na pintereście zdjęcie zielonej tarty. Kupiłam więc szpinak. Iiii tyle... Nie pomyślałam, żeby wcześniej przejrzeć jakieś przepisy i sprawdzić co jeszcze może mi być potrzebne. Tak więc tarta powstała ze szpinaku i z tego co było w lodówce.

Ciasto kruche klasyczne (250g mąki pszennej, 150g masła, 5g soli i 1 jajko).

Nadzienie:
  • 250g szpinaku
  • kilka pomidorów suszonych z oliwy
  • 200g fety (polecam tą prawdziwą, jest duża różnica w smaku!)
  • 3 jajka
  • 1/3 małej kremówki
  • pół pęczka posiekanej natki pietruszki
  • pieprz, słodka papryka wędzona
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto, uformować kulę i wstawić do lodówki, owiniętą w folię.
Szpinak umyć, odsączyć, włożyć na rozgrzaną patelnię i ciągle mieszając podgrzewać do zwiędnięcia. Przerzucić na durszlak, niech się odsącza.
Fetę skruszyć do miski, dodać drobno pokrojone pomidory, jajka, kremówkę, natkę, przyprawy i wszystko dokładnie wymieszać. Odstawić.
Ciasto wyjąć z lodówki. Wiem, że większość ludzi wałkuje je normalnie na stolnicy i na wałku przekłada do formy, ale ja nie posiadam w domu wałka ;) Kroję więc ciasto na równe plastry, układam w formie i ugniatam rękami. Brakujące fragmenty po prostu doklejam. 
Przed pieczeniem ciasto podziurawić widelcem, położyć na nie folię aluminiową i czymś obciążyć (kiedyś używałam do tego fasoli, teraz - 4 kokilek). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni, piec 15 minut, po czym folię ściągnąć i dopiec do złotego koloru tarty (jakiś kwadrans). Po tym czasie ciasto należy wyjąć i ostudzić (który to etap zazwyczaj pomijam, bo szkoda mi nagrzanego piekarnika).
Na ciasto wylać nadzienie, piec 20 minut w 180 stopniach.
Smacznego :)


zielona tarta ze szpinakiem i serem feta

zielona tarta ze szpinakiem i serem feta

zielona tarta ze szpinakiem i serem feta

2 komentarze:

  1. Wyglada mega apetycznie, a ze uwielbiam szpinak, dodaje do zakladek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie odkrywam świat tart i bardzo mi się to podoba :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)