wtorek, 27 stycznia 2015

Sałatka ziemniaczana z makrelą - prosta, pyszna, niefotogeniczna ;)

sałatka ziemniaczana z makrelą

Pyszna, trzyskładnikowa sałatka na kolację, w ilościach większych - na obiad do pracy. Robię już trzecie dzień pod rząd, tak mi zasmakowała! Inspiracja stąd, moje składniki i sos deczko inne, ale trzeba oddać sprawiedliwość. Zdjęcia średnie, bo jakoś sałatek to wybitnie nie umiem ładnie pokazać :P Na górze oczywiście kiełki, ostatnio do wszystkiego je dodaję :)
Składniki na 2 kolacyjne porcje:
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1 makrela wędzona
  • 4 nieduże ogórki kiszone

na sos:
  • 3 łyżki oleju lnianego
  • 1 łyżka majonezu
  • 2 łyżki musztardy
  • 1 łyżka miodu
  • troszkę soku z cytryny

Ziemniaki ugotować, ostudzić, pokroić w kostkę. Makrelę najdokładniej jak się da ;) oczyścić z ości, poszarpać na kawałki. Ogórki pokroić na plasterki. Na talerzu położyć ziemniaki, ogórki, makrelę. Składniki sosu wymieszać, polać sałatkę. Starać się nie zjeść wszystkiego w minutę ;)

4 komentarze:

  1. Ostatnio, będąc na zakupach, miałam w ręku przez chwilę buteleczkę z olejem lnianym i..odłożyłam ją na półkę. A tu widzę go w składzie sosu :), więc trzeba będzie kupić :). Składniki sałatki to moje ulubione, sosu też ( lubię sosy z dodatkiem musztardy i miodu ), więc musi być pyszna :)..I, co ważne, prosta w wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lniany najlepszy do sałatek właśnie :) ale można jakimś innym zastąpić. Jeśli natomiast już wybierać lniany to najlepszy jest ten z lodówki, maksymalnie 3 miesiące ważny.

      Usuń
  2. Właśnie przed chwila zjadłam cały talerz takiej sałatki , pycha a ten sos.....niebo , a i już słoik z kiełkami wd Twojego pomysłu stoi na stole , fajny blog pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo, bardzo mi miło!! :)))
      Jeśli Ci smakował ten sos - gorąco polecam ten z awokado z sałatki wyżej :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)