środa, 6 sierpnia 2014

Chleb orkiszowy razowy z miodem


Tym razem prawie-że-zgodnie z przepisem :) Z bloga Trufli. Jest to pierwszy chleb, który mi przerósł, więc nie jest zbyt wysoki. Mimo to - bardzo smaczny i zdecydowanie z kategorii "do powtórzenia".

Zaczyn:
  • 80 g aktywnego zakwasu żytniego 
  • 115 g wody 
  • 100 g mąki orkiszowej razowej 
Wszystkie składniki wymieszać, miskę szczelnie przykryć folią, zostawić w temp. pokojowej na 10-18 godz.

Ciasto właściwie:
  • cały zaczyn 
  • 300 g letniej wody 
  • 1/3 łyżeczki drożdży instant 
  • 1 łyżka soli morskiej 
  • 1 łyżka miodu lub syropu z agawy (lub więcej, wg uznania) 
  • 420 g mąki orkiszowej razowej (ew. część razowej można zastąpić jasną, wg uznania) 
  • pestki dyni, słonecznika i siemię lniane 
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, ciasto przełożyć do foremki wysmarowanej olejem i wysypanej otrębami lub wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić ją w ciepłe miejsce do wyrastania, ciasto ma wypełnić foremkę do jej brzegów. 

Piec 15 min w 230st. C, następnie temperaturę zmniejszyć do 190st. C i piec kolejne 40-45 min. Studzić na kratce, kroić po zupełnym ostudzeniu. 

Mimo przerośnięcia wyszedł bardzo smaczny i wydaje mi się, że na dłużej zaprzyjaźnię się z blogiem Trufli :) Jedno co mnie dziwi - jak niesamowicie różni się mój chleb kolorem od tego oryginalnego. Białej mąki nie użyłam ani grama, a kolor mam duuuużo jaśniejszy.


Przed wyrastaniem

Tuż po upieczeniu


Pierwsze krojenie ;)

I zbliżenie na strukturę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)