wtorek, 1 lipca 2014

RE-WE-LA-CYJ-NE bułki z cebulką

Popularne na MW, świetnie oceniane, okrzyknięte jako przepyszne. Komentarze pod przepisem były tak zachęcające, że chciałam je zrobić już, teraz, natychmiast. Oczywiście troszkę mi zeszło, ale jak już się w końcu wzięłam, to przepadłam. Na pewno będę je robić jeszcze nie raz i nie dwa!!



Składniki:

  • pół szklanki letniego mleka 
  • 1 łyżka cukru 
  • 2 łyżeczki soli 
  • 3 łyżki miękkiego lub roztopionego masła 
  • 1,5 szklanki letniej wody 
  • 1 duża łyżka suchych drożdży (12 g) lub 24 g świeżych 
  • 3 średnie cebule, (drobniutko pokrojone i podsmażone, mogą być zmielone), w oryginale 2 łyżki 
  • 5,5 szklanki mąki pszennej 
Dodatkowo: 
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania 
Wymieszać mleko, wodę, cukier, sól i masło. Drożdże wymieszać z mąką (ja zrobiłam rozczyn ze świeżych z podanej ilości mleka), umieścić w dużej misce, dodać płyny i cebulkę. Zagnieść ciasto gładkie i elastyczne, w razie potrzeby dosypać więcej mąki (do pół szklanki). Odstawić przykryte do podwojenia objętości w ciepłe miejsce.

Po tym czasie ciasto wyjąć, wyrobić, podzielić na około 20 części (u Doroty bułeczki 65 gramowe, mi udało się je podzielić na 16, średnio równych sztuk ;)). Uformować bułeczki, położyć na blaszce (wcześniej wysypanej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia). Przykryć, odstawić do napuszenia na 30 minut. Przed samym pieczeniem bułeczki można naciąć i posmarować jajkiem roztrzepanym z mlekiem. 

Piec około 20 minut w temperaturze 200ºC. Studzić na kratce. 

Bułki mi się ciutkę przyjarały (tak to jest, jak ktoś czyta 30, zamiast 20 minut...), ale i tak do wieczora nie było połowy...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)