sobota, 12 lipca 2014

Kopczyki z płatkami owsianymi




Tym razem coś średnio zdrowego. Choć zawsze, jak je robię, to pocieszam się, że przecież najwięcej tu płatków owsianych ;) Kopczyki polecam szczególnie na upały - nie trzeba ich piec.

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki, poniżej podaję z moimi zmianami (więcej kakao, mniej cukru, trochę więcej płatków).

Składniki: 
  • 3,5 szklanki płatków owsianych 
  • 3 bardzo czubate łyżki masła orzechowego 
  • 125g masła 
  • 3 czubate łyżki naturalnego kakao 
  • niepełna szklanka brązowego cukru (można dać więcej, jeśli się lubi słodkie ciastka) 
  • 140 g skondensowanego, niesłodzonego mleka 
Płatki owsiane wsypać do dużej miski, dodać masło orzechowe.

Masło rozpuścić w małym rondelku, dodać cukier, kakao i mleko, zagotować ciągle mieszając. Gotować jedną minutę od momentu zagotowania. Zdjąć z palnika, wsypać do miski z płatkami i masłem orzechowym i dokładnie wszystko wymieszać. 

Układać łyżką nieduże kopczyki na papierze do pieczenia lub folii i zostawić do całkowitego ostygnięcia. Ja po przestygnięciu wrzucam je do lodówki. 

Wiem, że niektórym nie pasuje, że ciasteczka nie miękną od razu (u mnie nie rozmiękły do końca nawet po 5 dniach), ale dla mnie to jest właśnie kwintesencja płatków owsianych, które lubię bardzo.

Tak więc - polecam, szczególnie do kawy, którą właśnie idę sobie zaparzyć ;)




2 komentarze:

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie komentarz :)